perjantai 24. marraskuuta 2017

Aamuisin

Musta on kuoriutunut muutamassa vuodessa todellinen aamuihminen. Eikä todellakaan siinä merkityksessä kuin voisi kuvitella, että heräisin muka aamuisin aikaisin ja pirteänä. Uudet työajat on mahdollistanut mulle rauhalliset aamut - hiljaiset hetket kahvikupin seurassa ja orientoitumisen päivän puuhiin. Aamupäivisin pystyn myös tekemään koulutöitä ihan eri tavalla kuin ilta-aikaan. Aiemmin olin aina todellinen aamuvirkku ja rakastin aikaisia työaamuja, mutta nykyään ne on vähän myrkkyä mulle. Löysin pienen aamukyselyn, jota oli ihan hauska täytellä. Näin siis sujuu mun aamuni nykyään. 

Parasta aamuissa on:
Ehdottomasti kiireettömyys ja kainalossa tuhiseva koira. 
Silloin minä herään:
Yleensä siinä vaiheessa, kun saan ensimmäisen kahvikuppini juotua. Usein myös aamulenkki Reinon kanssa herättää kivasti, mutta joskus kun aamulenkkejä tulee heitettyä viiden tai kuuden aikaan aamulla, niin en voi kyllä sanoa olevani kunnolla hereillä. 

Aamiaiseksi syön:
Lähes aina puuroa. Pitää olla todellinen poikkeusaamu, että jätän kaurapuurot välistä :D
Ensimmäinen asia mitä teen aamulla:
Sen jälkeen, kun olen torkuttanut 15-20 minuuttia (tosin silloin en torkuttamista harrasta, jos olen aamun ensimmäinen herääjä) rapsuttelen hetken Reinoa ja lähden vessan kautta Reiskan kanssa ulkoilemaan. 
Täydellinen aamu näyttää tältä:
Saan vaan löhötä sängyssä ilman kiirettä minnekään. Musta on tullut aamuisin vähän huono herääjä ja voisin makoilla sängyssä ties miten pitkään sellaisessa "puolihorteessa". Jossain vaiheessa join usein aamukahviakin sängyssä telkkaria katsoen. Nykyään meillä ei ole telkkaria makkarissa, joten ihan mielelläni siirryn aamupalalle keittiöön. Muutama vuosi sitten olin vielä aikamoinen aamuvirkku, mutta nykyään nautin kun saan viettää aamuni kiireettömästi ja hiljaisuudessa.

Näin kauan kestää, että olen valmis lähtemään töihin:
Herään yleensä kaksi tuntia ennen töitä/koulua. Tykkään istuskella aamupalapöydässä ainakin puolisen tuntia ja tietysti Reinon ulkoilutus vie oman aikansa. Riippuu tietysti aamun aikatauluista ylipäätään, ei mulle aina napsahda lenkkivastuu.
Herätyskelloni ääni on:
Joku puhelimen oma sellainen heleä ääni. En voi sietää kovia ääniä aamuisin. 
Paras vinkkini aamuväsymykseen on:
Pidä huoli, että saat riittävästi unta ja ota itsellesi aamusta pieni aika itsellesi, edes se pari minuuttia vaikka kahvikupin kanssa. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti